Jump to content

Vihjepalaute


Recommended Posts

EELI TOLVANEN PELAA URANSA ENSIMMÄISEN NHL OTTELUNSA 

1,KETJUSSA

 

Forwards

Eeli Tolvanen - Ryan Johansen - Viktor Arvidsson

Kevin Fiala - Kyle Turris - Craig Smith

Colton Sissons - Nick Bonino - Austin Watson

Scott Hartnell - Mike Fisher - Ryan Hartman / Filip Forsberg

Defense

Roman Josi - Ryan Ellis

Mattias Ekholm - P.K. Subban

Alexei Emelin - Matt Irwin

Goaltenders

Pekka Rinne

Juuse Saros

 

lähde  https://www.nhl.com/predators/news/projected-lineup-buffalo-sabres-vs-nashville-predators/c-297514672

saa myös yv vastuuta 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Vastaukset 229
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Täällä on taas ollut puhetta vihjaamisesta.  Jokaiselle tulee huonoja ja hyviä putkia ja hetkiä.  @Skynyrd toivottavasti saat kurssisi kääntymään parempaa.   Jos katsellaan tarkemmin,  niin ainak

Postauksen reputation pisteet olen kyllä aina ottanut huomioon valintaa tehdessä, että jos porukka alkaisi enemmän käyttämään tuota ominaisuutta, niin saisi helposti yhteisön mielipiteen selville.

En arvosta @nelssonisena 

3 tuntia sitten, Kalastaja said:

@Kemmuru älä oikeasti pelaa noita @1.5 kertoimia ml 

 

Ymmärrän sun ajatusta, mut tää on ystävän neuvo ja noi on paskoja tässä vaiheessa, vaikka kuinka uskot omaan juttuun.

 

Oot hyvä lätkä veikkaaja, mut mielummin tarjoa suoraa tai jopa tasoituksella.

 

Ystävällisesti Kalastaja.

Emmä nyt tiiä paskoja,  jos haluaa ottaa noi jatkoaika peikot pois ja jos luulee tietävänsä voittajan tasaisesta pelistä niin ML saattaa olla aika arvokas. 

:winnipeg::predators: sarjassa muun muassa mun yksi vihje kusi 2min ennen loppua kun :winnipeg: tasoitti.   Ja tuon tasoituksen näki jo 5 min ennen loppua, sillä Predators vain roiski kiekkoa pois vikat 5 min nii se oli varma maali :winnipeg: joukkueelle. .. tuolloin vitutti saatanasti kun se kusi joukkueen omaa tyhmyyteen.    Toki jatkoilla se ML vissii olisi myös kussut , mutta mua vaa vituttaa noi jatkoajat,  niin mielummin vihjaan ML muotona,  niin joukkueen johtoasema kusemiset lopussa varsinaisella peliajalla nii haittaa.  Tässä vaiheessa mua ei niinkään kertoimet kiinnosta varsinkaan finaalissa,  kun se on perseestä jos X kusee vedon ja sun joukkue olisi voittanut jatkoilla. 

 

Oon tästä myös toisen kaverin Soonmä kanssa jutellut aikasemmin ja noi ei välttämättä oo fiksuja kertoimien puolesta, mutta oon ajatellut että kivempi vihjaa tuolla tavalla vaikka  normaali  voittoa itse pelaisinkin.  

Joskus noi X vaa kusi nii paljon vihjeitä,  että aloin ottaa ML muotoja ja en oo vaa päässyt siitä irti kuin silloin tällöin . 

Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, Kemmuru said:

Emmä nyt tiiä paskoja,  jos haluaa ottaa noi jatkoaika peikot pois ja jos luulee tietävänsä voittajan tasaisesta pelistä niin ML saattaa olla aika arvokas. 

:winnipeg::predators: sarjassa muun muassa mun yksi vihje kusi 2min ennen loppua kun :winnipeg: tasoitti.   Ja tuon tasoituksen näki jo 5 min ennen loppua, sillä Predators vain roiski kiekkoa pois vikat 5 min nii se oli varma maali :winnipeg: joukkueelle. .. tuolloin vitutti saatanasti kun se kusi joukkueen omaa tyhmyyteen.    Toki jatkoilla se ML vissii olisi myös kussut , mutta mua vaa vituttaa noi jatkoajat,  niin mielummin vihjaan ML muotona,  niin joukkueen johtoasema kusemiset lopussa varsinaisella peliajalla nii haittaa.  Tässä vaiheessa mua ei niinkään kertoimet kiinnosta varsinkaan finaalissa,  kun se on perseestä jos X kusee vedon ja sun joukkue olisi voittanut jatkoilla. 

 

Oon tästä myös toisen kaverin Soonmä kanssa jutellut aikasemmin ja noi ei välttämättä oo fiksuja kertoimien puolesta, mutta oon ajatellut että kivempi vihjaa tuolla tavalla vaikka  normaali  voittoa itse pelaisinkin.  

Joskus noi X vaa kusi nii paljon vihjeitä,  että aloin ottaa ML muotoja ja en oo vaa päässyt siitä irti kuin silloin tällöin . 

Joo mutta Tampaei ole omasta mielestäni noin iso suosikki, vaan peli on enemmän 55-45 tai 60-40 

Ja joku 1.5 ml tarkoittaa että Tampa olisi 66-34 suosikki ja sitä epäilen.

Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, Kalastaja said:

Joo mutta Tampaei ole omasta mielestäni noin iso suosikki, vaan peli on enemmän 55-45 tai 60-40 

Ja joku 1.5 ml tarkoittaa että Tampa olisi 66-34 suosikki ja sitä epäilen.

Mun mielestä Tampa voittaa. . Vihjasin siksi tampaa.   Kerroin on nyt ML muodolla 1,50 ja sille en voi mitään.    En viitsi lyödä Washington jos mielestäni Tampa voittaa. 

Link to post
Share on other sites
23 tuntia sitten, Kemmuru said:

Mun mielestä Tampa voittaa. . Vihjasin siksi tampaa.   Kerroin on nyt ML muodolla 1,50 ja sille en voi mitään.    En viitsi lyödä Washington jos mielestäni Tampa voittaa. 

Juu jotenkin ymmärrän sun ajatuksen.

 

Laskeskelin tossa pikkusen tän pleijareiden tilastoja, kuinka moni peli on päättynyt tasan jne.

 

Tasapelit 10/68 pelatusta otteluata, joka on 14.71% eli ei kovin moni.

Tasan maalin voitot varsinaisella peliajalla 12/ 68 pelatusta ottelusta, joka on prosentteina 17.67% eli ei niin kovin moni..

 

Siirrytään yli maalin voittoihin ja luonnollisesti varsinainen peliaika :D

Yli maalin voitot 46/68 joka tekee 67.57% kaikista pelatuista otteluista ja musta toi on paljon.

Ja kolmen tai useamman maalin voitot

30/68 pelatusta pelistä, eli 44% .. toi oli jopa yllättävän suuri, mut kuten molemmat tiedetään, maalivahti otetaan hyvissä ajoin pois, kun joukkue on kahden maalin takaa-ajoasemassa, jopa kolmen, kun panokset on suuret.

 

Mun pointti oli, ei ne tasurit niin yleisiä ole ja varmasti harmittaa, et vasta jatkojen jälkeen oma valinta voittaa ja jos oikein muistan, niin tappion tunne on kuusi kertaa voimakkaampi kuin voiton, niin ehkä sitä alkaa arastelemaan ja välttämään..

 

Kuten aikasemmin sanoin, oot hyvä lätkän veikkaaja, mut ei kannatta osumien varjolla alkaa pelaamaan pelkkää ml vetoa, joka sekin on järkevä valinta joissakin tilanteissa :) ja tietysti pikkuisen kertoimen mukaan.

Link to post
Share on other sites
5 tuntia sitten, Kalastaja said:

Juu jotenkin ymmärrän sun ajatuksen.

 

Laskeskelin tossa pikkusen tän pleijareiden tilastoja, kuinka moni peli on päättynyt tasan jne.

 

Tasapelit 10/68 pelatusta otteluata, joka on 14.71% eli ei kovin moni.

Tasan maalin voitot varsinaisella peliajalla 12/ 68 pelatusta ottelusta, joka on prosentteina 17.67% eli ei niin kovin moni..

 

Siirrytään yli maalin voittoihin ja luonnollisesti varsinainen peliaika :D

Yli maalin voitot 46/68 joka tekee 67.57% kaikista pelatuista otteluista ja musta toi on paljon.

Ja kolmen tai useamman maalin voitot

30/68 pelatusta pelistä, eli 44% .. toi oli jopa yllättävän suuri, mut kuten molemmat tiedetään, maalivahti otetaan hyvissä ajoin pois, kun joukkue on kahden maalin takaa-ajoasemassa, jopa kolmen, kun panokset on suuret.

 

Mun pointti oli, ei ne tasurit niin yleisiä ole ja varmasti harmittaa, et vasta jatkojen jälkeen oma valinta voittaa ja jos oikein muistan, niin tappion tunne on kuusi kertaa voimakkaampi kuin voiton, niin ehkä sitä alkaa arastelemaan ja välttämään..

 

Kuten aikasemmin sanoin, oot hyvä lätkän veikkaaja, mut ei kannatta osumien varjolla alkaa pelaamaan pelkkää ml vetoa, joka sekin on järkevä valinta joissakin tilanteissa :) ja tietysti pikkuisen kertoimen mukaan.

:capitals:-  :bluejackets:  sarjassa pelattiin paljon tasureita,   mistä tiesit että niin moni peräti kolme osui putkeen X?    4/6 sarjan ottelua oli X  

 

:penguins: - :flyers:  sarjassa  maalit näytti isoa roolia ja ottelut usein repesi. Toki historiaa peilaten se oli odotettavissa 

:winnipeg:-  :predators:  sarjassa  tuli myös muutama repeäminen 

 

 

Nyt alunperin tasaisessa parissa :tampa: - :capitals:  on nähty aika pahat toisen joukkueen dominointi. 

 

Kiekko pelissä voi käydä mitä vain.   Molarit saattaa sulaa.   Toinen viimeistelee vähän yllättävänkin kovalla prosentilla.     Saattaa tullakkin tasuri sarja 

  • Tykkäys 1
Link to post
Share on other sites

No tasureita tulee ja joissakin sarjoissa enemmän kuin toisessa..

Enhän voikkaan tietää missä niitä tasureita tulee, mut olen kiinnittänyt huomiota noihin ml vetoihin joita nykyään laitat ja mulle ne pikkusen särähtää silmään,,kun kerroin on luokkaa 1.5 ja noilla tilastoilla yritin sanoa, et jos uskot sun juttuun, niin voi olla jopa parempi pistää se -1 sille joukkueelle, jonka uskot vievän.

 

Jos tuntuu, että tasapelin riski on, tai joukkueella on tyypillistä voittaa tai hävitä maalilla, niin ohittaa kohteen ja yleensä tilastot paljastaa tän riskin..

 

Jos katson mennyttä vuotta ja millä sinkuilla tein parhaat rahat (ei löydy kirjanpitoa, vaikka pitäisi) niin oli tarkkaan valikoidut -1 suosikille jääkiekossa ja kerroin luokkaa 2 ja noissa olin todella tarkka mitä valitsin -1 joukkueeksi, siinä piti täyttyä juurikin seuraavat kriteerit vähintään. Joukkue jota peslasin, piti voittaessaan selvästi useammin voittaa yli maalilla, kuin tasan tai jatkoajan jälkeen ja yhtä tärkeä seikka oli, että joukkue jota vastaan pelasin, häviää selvästi useammin yli maalilla tai vasta jatkojen jälkeen.

 

Nää on asioita jota pitää kunnioittaa myös livessä. Jos joukkue voittaa tai häviää maalilla, niin älä helvetti laita paskalla kertoimella ainakaan tasoituksella -1 toiselle, vaikka hallinta olisi kuinka suurta tahansa sille toiselle ja tilanne olisi 1-0 60 minuutin kohdalla. Ja itse en aina tätä edes muista, vaikka kuinka pelaan liveä. Käyn yleensä jopa 50 edellistä joukkueiden tulosta läpi silmäyksellä ja teen arvioita, voiko olla järkevää laittaa 1-0 tilanteessa vaikka O 2.5

Ja vaikka kuinka sanotaan, et pitäisi katsoa peliä, tai jotkut sanoo, niin voin sanoa myös, että historiaa pitää kunnioittaa ja ymmärtääkseni sitä myös monesti itsekkin teet.

 

Mulla ei ole mitään tarvetta dissata sun valintoja, mut toivottavasti näistä ajatuksista oli hyötyä.

Link to post
Share on other sites
7 tuntia sitten, Kalastaja said:

No tasureita tulee ja joissakin sarjoissa enemmän kuin toisessa..

Enhän voikkaan tietää missä niitä tasureita tulee, mut olen kiinnittänyt huomiota noihin ml vetoihin joita nykyään laitat ja mulle ne pikkusen särähtää silmään,,kun kerroin on luokkaa 1.5 ja noilla tilastoilla yritin sanoa, et jos uskot sun juttuun, niin voi olla jopa parempi pistää se -1 sille joukkueelle, jonka uskot vievän.

 

Jos tuntuu, että tasapelin riski on, tai joukkueella on tyypillistä voittaa tai hävitä maalilla, niin ohittaa kohteen ja yleensä tilastot paljastaa tän riskin..

 

Jos katson mennyttä vuotta ja millä sinkuilla tein parhaat rahat (ei löydy kirjanpitoa, vaikka pitäisi) niin oli tarkkaan valikoidut -1 suosikille jääkiekossa ja kerroin luokkaa 2 ja noissa olin todella tarkka mitä valitsin -1 joukkueeksi, siinä piti täyttyä juurikin seuraavat kriteerit vähintään. Joukkue jota peslasin, piti voittaessaan selvästi useammin voittaa yli maalilla, kuin tasan tai jatkoajan jälkeen ja yhtä tärkeä seikka oli, että joukkue jota vastaan pelasin, häviää selvästi useammin yli maalilla tai vasta jatkojen jälkeen.

 

Nää on asioita jota pitää kunnioittaa myös livessä. Jos joukkue voittaa tai häviää maalilla, niin älä helvetti laita paskalla kertoimella ainakaan tasoituksella -1 toiselle, vaikka hallinta olisi kuinka suurta tahansa sille toiselle ja tilanne olisi 1-0 60 minuutin kohdalla. Ja itse en aina tätä edes muista, vaikka kuinka pelaan liveä. Käyn yleensä jopa 50 edellistä joukkueiden tulosta läpi silmäyksellä ja teen arvioita, voiko olla järkevää laittaa 1-0 tilanteessa vaikka O 2.5

Ja vaikka kuinka sanotaan, et pitäisi katsoa peliä, tai jotkut sanoo, niin voin sanoa myös, että historiaa pitää kunnioittaa ja ymmärtääkseni sitä myös monesti itsekkin teet.

 

Mulla ei ole mitään tarvetta dissata sun valintoja, mut toivottavasti näistä ajatuksista oli hyötyä.

Poffeissa  noi -1 ei aina oo hyvä juttu, sillä jos johdat yhdellä nii ei sitä tyhjää maalia haeta väkisin vaa puolustetaan aika pois, koska  voitot vain merkkaa.  Näin pelaajat ajattelee.  Mielummin normivoiton ottaisin poffeissa kuin -1. Toki tänä vuonna toi on suuri, mutta jos vedät muutaman vuoden taaksepäin niin tuskin -1 voittoja ihan älyttömästi ollaa nähty. 

Välillä tasureita tulee enempi ja nyt on ollut poikkeuksellisen yllättävä kausi kaikkiaan.  :predators: sulaminen  :blackhawks:  jäi kokonaan rannalle  :knights::capitals::winnipeg:  ovat pelaamassa elämänsä kevättä, niin itse asiassa aika moni on ollut hakoteillä koko kauden aikana ja hienoo että on nyt tälläinen kausi.

Jääkiekko kehittyy ja silloin myös vedonlyöjänkin on kehityttävä.  Oon kyl hieman juurtunut vanhoihin kaavoihin, mutta silloin olinkin työtön, niin tuo paneutuminen oli toista luokkaa. Nykyään se menee enemmmänkin fiiliksen pohjalta muiden kiireiden ohessa,   vaikka pitäis saada kehitettyy itseä.   Mutta kesä on hyvä aika alkaa opetella ja katsellaa mitä saadaa ensi kaudesta aikaseksi, jos muuttaisi vedonlyönnissä juurikin  lähentymistapaa. 

 

Tässä mitää myllyjä oo.  Keskustelua tuntemien kavereiden kesken 

Link to post
Share on other sites

Tee tili osallistuaksesi keskusteluun

Sinun täytyy olla jäsen jos haluat kommentoida

Tee tili

Rekisteröi uusi tili. Se on helppoa!

Tee tili

Kirjaudu

Onko sinulla jo tili? Kirjaudu tästä.

Kirjaudu nyt

  • Uusimmat viestit

    • Jääkiekko  Mestis  KLO 18.30   Ketterä  -  IPK    Valinta :  IPK ML  Kerroin :  2,45 ( PAF )   Game 6,  IPK johtaa sarjaa voitoin 3-2 Kemmun sarja vihjaus:  4/5     Iisalmessa oli rekvisiitat jo valmiina juhlimiseen.  Kotiyleisö odotti.  Ketterä fanit olivat jo luovuttaneet.   Peli alkoi tasaisesti,  kunnes se repesi ja 0-6 ryöstö oli lopulta.   Nyt kelkka on kääntynyt.   Ketterä fanit on innoissaan ja peli luistaa.  IPK fanit jo odottaa lauantaina alkavaa G7 peliä.  Myös vedonlyönnillisesti kertoimet pitää kotivoittoa erittäin todennäköisenä.   No kuitenkin 3-1 sarjajohto on semmonen 70% juttu, että se johtaja etenee jatkoon.   Tässä tapauksessa voittaa mestaruuden.   Eihän toi sinällään ole muuttunut mihinkään.   Ensimmäinen katkaisuottelu on aina Vaikein.  Varsinkin kotonaan Finaaleissa ensikertalaiselle.  Sitähän se oli ja rumasti selkään kotiyleisön edessä.   Toinen katkaisuottelu vieraissa on henkisesti helpompi.  Yksi takana.  Tiedetään,  että ilmaiseksi se ei tule.  Kotiyleisön edessä kotijoukkueella on paineet.    PIKKU KNOPPEJA  -Ketterä voittanut tällä kaudella otteluja 6-1, 9-3, 8-2, 8-3, 9-0, 6-0,5-0,7-3 tyylisesti ja näistä 5/10 on päättynyt seuraava ottelu myös Ketterä voittoon  - IPK on kerran hävinnyt nollille ja 1/1 kerrasta voittanut seuraavan heti sekä 2/3 kerrasta voittanut +4 maalilla hävinneen pelin jälkeen seuraavan  - Ketterä poffeissa 2024 on 2/3 kerrasta voittanut seuraavan ottelun,  kun alla on komea +4 maalin voitto  - IPK poffeissa 2024 on 3/3 kerrasta pelattu niin, että murskatappion jälkeen tulee hävinneelle voitto  - IPK Saldo G6 ottelusta on 2/2 voittoa ( RoKi vastaan tärkeä poikkasu,   Hermes vastaan tärkeä voitto ja sarja tasoihin 3-3)   MESTIS JUHLINTA  2012-2015:  Kotona...  2016-2018  vieraissa..   2019-2022  kotona,,,   2023 vieraissa  Jatkuuko kaava,  niin vieraissa voitetaan uudestaan. Vuorottelua ei suomessa kauheasti tunneta.      Eli tänään IPK vahvoilla,  mutta lauantaina taas Ketterä vahvoilla.     YHTEENVETO Ketterä otti tyylikkään voiton ja on ansaitusti ennakkosuosikki yksittäisessä ottelussa.  Kuitenkin sanonta "Murskatappion jälkeen voitto " nostaa katsetta.   Tuo on tällä kertaa aika 50/50%.   Kotijoukkue on pystynyt voittamaan uudestaan heti ison voiton, mutta myös IPK sarjoissa se on vaihtunut päälaelleen.  Kyllähän vieraat parantaa tänään.   IPK on ollut vahva G6 ottelussa sekä hieman haiskahtaa tuo, että tänä vuonna nähdään vieraskaukalossa vieraiden juhlat.   Harvemmin noustaan 3-1 tilanteesta sarjan voittoon.    Ylivoimalla IPK on vaarallinen sekä muutenkin.   2019 eteenpäin Imatralla on nähty voitonjuhlat.   Ekat kolme kotijoukkueen kanssa.   Viime vuonna Espoo juhli.  Eiköhän putki jatku,  niin IPK juhlii sitten tänään.    Itse rohkeasti lähden hakemaan vieraiden voittoa,  mikä ei sinällään lopulta olisi mikään yllätys.  Imatralla juhlitaan taas> murskatappion jälkeen voitto >  3-1 johto usein RIITTÄÄ etenee jatkoon > 2,katkaisu mahdollisuus on aina henkisesti hieman helpompaa,,, IPK VOITTAA  TÄMÄN JUURI TÄNÄÄN      Kunhan IPK voittaa vaikka sitten jatkoajalla,  niin tämä kohde menee oikein.  
    • Pöytätennis, Setka Cup Melnik - Hil Hil Voittaa 1. Erän & Häviää Ottelun Vedonlyöntitoimisto: Bet365 Kerroin: 4.50 Alkamisaika: 21:25 - Melnik sekä Hil kohtaavat Setka Cupin puolella. Melnik lähtee tähän otteluun varsin suurehkona suosikkina 1.30 kertoimella ja täysin ansaitusti, Melnik on näistä kahdesta pelaajasta parempi lähes jokaisella osa-alueella ja näen kyllä Melnikin tämän ottelun voittavan 3-1/3-2 luvuin, Hil:illä lienee parhaimmat mahdollisuudet ottaa otteluun vahva startti voittamalla avauserä tavaramerkkinä mutta kyllä ottelun edetessä tulee hallinta siirtymään Melnikille joka tulee tämän ottelun voittamaan, usein Melnik kuitenkin häviää avauserän eikä ole alussa ihan parhaimmillaan joten näen tässä hyvän sauman Hillin voittaa avauserän mutta ottelun kuitenkin lopulta tulee parempi pelaaja Melnik voittamaan.
    • Pöytätennis, Setka Cup Kuzmych - Sydorak Kuzmych Voittaa 1. Erän Vähintään 5 pisteen marginaalilla Vedonlyöntitoimisto: Bet365 Kerroin: 4.50 Alkamisaika: 21:05 - Kuzmych sekä Sydorak kohtaavat Setka Cupin puolella, kertoimet on asetettu tähän otteluun 1.66 - 2.10 Kuzmychin hyväksi mutta näen Kuzmychin selvästi suurempana suosikkina tähän otteluun tultaessa ja voittavan ottelun selvästi, uskon heti avauserässä Kuzmychin ottavan luulot pois Sydorakilta ja voittavan avauserän vähintään 11-6 luvuin todistaen paremmuutensa.
    • Mlb, baseball Royals - White Sox Vihje : Royals -1,5 1,89@ Unibet 21:15 (Game 1) Soxilla aloittaa Rookie syöttäjä ja Royalssilla ihan kelpo tekijä. Royalssi on ollut ihan hyvä täällä kaudella ja itse ainakin uskon että tästä he voiton ottavat.   
    • Baseball MLB klo 20.10 NY Mets - Pittsburgh Pirates 1x2:2 2.36 (Veikkaus) E: EI IHAN, PÄÄTTYI 9-1 Kolmas peräkkäinen kohtaaminen ja Mets vei 2 ekaa. Nyt on Piratesin vuoro ja tätä tukee Pittsburgin syöttäjä joka pelannut kerran ja voittanut sen pelin.
×
×
  • Create New...