Jump to content
  • kierrätysvapaita ilmaiskierroksia.png

Keskustelua ja kehitysehdotuksia vihjeisiin

Recommended Posts

varmasti on jokaiselle mietittävää,itsekin tässä mietin uskaltaako tähän kommenttia laittaa.

Eihän kukaan voi oikeesti tietää miten jotkut joitakin sarjoja seuraa tai on perillä niistä.Eri lähteistä voi saada eritietoa ja esim.poissaolijoista ja muista otteluun vaikuttavista tekijöistä.Hyvähän niistä olis mainita vihjeissä,mut ei sitä monikaan tee.Toiseksi vihjaajalla voi olla tarkkaakin tietoa jostain kohteesta mitä ei vaan halua kertoa vihjeissä ja haluaa itse vaan hyötyä siitä.Oudolta kuulostas tämäkin toiminta,mut tilanteet saattaa muuttua ihan ottelun allakin tai sen jälkeen kun vihje on ilmestynyt.

• Vastaukset 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ihan jokaiselle mietittäväksi. ensinnäkin,vähän ihmetystä herättää täällä nämä mutasarjojen tipsit,ihan vain lähtökohtana.miten voidaan vihjata jotain mistä tiedetään vain kasa numeroita?matematiikka

Kehitysehdotukset eivät ole koskaan pahitteeksi.

pelivalinnat toki ovat omia,ja usein aihetta itse kohdetta myös tutkia.ihmettelen vaan miksi nähdä vaiva kirjoittaa vihje,ja jättää tärkeätä tietoa kertomatta?lähinnä siis haen että vihjeiden laatuun

Itse ainakin tarkastelen kohteita minkä kerkeän. Ihmettelen vain miksi tämä keskustelu tuli nyt ajankohtaiseksi eikä jo aikoja sitten. On tainnut veikkaaminen tulla miinuspainotteiseksi tai sitten odotellaan jo liikoja. piste. Ja toiseksi, tänne ei jaksa kirjoitella miljoonan rivin perusteluja, resurssit ei vain riitä.

varmasti on jokaiselle mietittävää,itsekin tässä mietin uskaltaako tähän kommenttia laittaa.

Eihän kukaan voi oikeesti tietää miten jotkut joitakin sarjoja seuraa tai on perillä niistä.Eri lähteistä voi saada eritietoa ja esim.poissaolijoista ja muista otteluun vaikuttavista tekijöistä.Hyvähän niistä olis mainita vihjeissä,mut ei sitä monikaan tee.Toiseksi vihjaajalla voi olla tarkkaakin tietoa jostain kohteesta mitä ei vaan halua kertoa vihjeissä ja haluaa itse vaan hyötyä siitä.Oudolta kuulostas tämäkin toiminta,mut tilanteet saattaa muuttua ihan ottelun allakin tai sen jälkeen kun vihje on ilmestynyt.

Japbetista sen verran,että ollaan aikoinaan oltu samassa koulussa ja tiedän kaverin savonlinnan ajoilta ja muistan,että se on pelannut pitkävetoa niin pitkään,kun se veikkaukselle aikoinaan tuli.Mun silloinen muija tunsi sen muijan hyvin ja siellä kun joskus käytiin niin Japbet oli koneella tutkimassa ja hutkimassa kohteita ja siihen aikaan jo ihmettelin sitä sen touhua,et onko se noin tarkkan ja pitkän mietinnän takana mitä sinne lapulle iskee.Itse pelaan ihan vaan harrastuspohjalta,mut Japbetin touhu näytti jo silloin"ammattimaiselta" omaan pelaamiseni verrattuna.Nyt tosin itse olen vaihtanut maisemaa ja en ole ollut sen kanssa missään tekemisessä ja tainnut emännätkin vaihtua molemmilla niistäajoista.En tässä ketään puolustele jos joku niin luulee,kerroin vaan oman kantani!

hyvä vaan että tuodaan omia ajatuksia esille,ja ei silläkään väliä ole vaikka ei vihjeessä olisi kaikkia tietoja esillä.kunhan itse olisi ne faktat ensiksi selvittänyt.on vain muutamia kertoja ollut vihjeitä joissa sanottu että on kotijoukkue ja peli pelattukin ulkomailla.tai sitten vihjaajalle on tullut tärkeän tai tärkeiden pelaajien poissaolo yllätyksenä.vaikka on siis etukäteen ollut tiedossa tämä asia.jos vain oltaisiin selvitetty asia.tämän takia ehkä "ärsyttää" tälläinen vihjailu kun kohteesta ei ollakaan perillä.ja tämä taas koskee varmasti monia meistä.nämä viestit eivät ole henkilökohtaisia kenelläkään.

Itse ainakin tarkastelen kohteita minkä kerkeän. Ihmettelen vain miksi tämä keskustelu tuli nyt ajankohtaiseksi eikä jo aikoja sitten. On tainnut veikkaaminen tulla miinuspainotteiseksi tai sitten odotellaan jo liikoja. piste. Ja toiseksi, tänne ei jaksa kirjoitella miljoonan rivin perusteluja, resurssit ei vain riitä.

pakko nyt tähänkin kommentoida.itsellä ainakin vedot sujuu tällä hetkellä todella hyvin,en siis elä paratiisiin vihjeistä vaan osaan aivan itsekkin muodostaa arvioita peleistä.

ja hyviä vihjeitä sieltä tulee,esim sieltä venäjän lätkästä olet todella hyvin perillä.mutta kuten olet kirjoittanutkin niin kesällä ei suju,ja mielestäni yrität vähän liikaakin etsiä kohteita ympäri maapalloa.ja huom! en tarkoita että tässä mitään väärää olisi,mietin vain onko se kannattavaa.ja mietin myös voisinko oppia sinulta tai tyylistäsi pelata jotain.

ja mielestäni oli vain korkea aika avata joku ketju.jossa jutellaan avoimesti asioista joita huomioidaan kun valitaan pelejä sinne lapulle.en käsitä mitä väärää siinä on?

ei tämä maailma pyöri teidän muutaman ympärillä,kuten nyt ikävä kyllä asian käsittänyt.onneksi suurinosa ymmärtänyt tämän ketjun pointin ja pitävät ihan hyvänä ajatuksena,keskustella miten niitä pelejä valita,mitä asioida huomioida.kerroinrajat jne.

nokkelaa kommentointia olen tästäkin kuullut jo ikävä kyllä.ja nyt en tarkoita voivoita

• Upvote 1
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Otetaan tämä esille.   

Jotkut kopioi vihjeitä muualta tänne, että mitä mietteitä siitä?  

Onko se oikein vai väärin ja pitäisikö se kertoo?  

Kuuluuko kuukausivihjaajan olla kopioiva vihjaaja?  

Kertokaa vaa mitä mielessä noista  vihjeistä yleisesti ? 

:)

Oma mielipide 

Itselle on aika sama kopioiko vai ei.  Toki olisi se tasapuolista kertoa tuo, mutta ei sillä sillain merkitystä ole sen kanssa et osuuko vai ei. 

Mielestäni kuukausivihjaaja ei olisi kiva vihjaaja  jos se vaa kopioi muualta,  mutta ei sekään olisi hyvä jos vihjeet olisi vain tilastojen luetteloa ja loppuun et "no ku se vaan on nyt näin" :D

Kertokaa oma näkemys. . Tää on vaa hyvä toisaalta keskustella ASIALLISESTI läpi. 

Loppuun vielä : 

Oikein menneitä betsejä ja vihjeitä on kiva juhlia ja väärin menevät vihjeet ja betsit tuovat vitutuksen, mutta ilman rakkautta vedonlyöntiä kohtaa on ihan turha tätä paskaa harrastaa.  :D

• Upvote 1

Nii mut tilastoista hain tän tyylistä:

Islanders on 4 Voittoa putkeen ottanut ja Toronto on 5 ottelun tappioputkessa,  eli pelatkaamme islandersia ku kyl ne voittaa. 

Ei toikaan nyt kovin hyvä vihje olis vaikka on lyhyt ja ytimekäs :D

2 tuntia sitten, Kemmuru said:

Otetaan tämä esille.   

Jotkut kopioi vihjeitä muualta tänne, että mitä mietteitä siitä?  

Onko se oikein vai väärin ja pitäisikö se kertoo?  

Kuuluuko kuukausivihjaajan olla kopioiva vihjaaja?  

Kertokaa vaa mitä 

Käsi poikki vaan! ni hidastaa tollasta kirjoittelua!!! 

Joo... Kattelee joitain tekstejä ja vihjaajia, ni ihmettelee mistä asiantuntemus kumpuaa moneen sarjaan ja yli laji rajojen, kun teksteistä voi selvästi nähdä, että kirjoittaja on asiaan perehtynyt ja seurannut lajia tarkasti, eikä ainoastaan kattele pelkästään tilastoja.. No tietysti tuolta voi käydä lueskelemassa raportteja, mikä on suht paikallaankin...

Onhan plagiointi aina kyseenalaista, etenkin jos siitä saa korvauksen...

Mut siinä oo sinänsä ongelmaa, et käy lueskelemassa muiden vihjeitä ja ajatuksia, millä täydentää omaa ajatusta, joko vahvistaen tai jopa saa luopumaan koko ajatuksesta?

Eihän nää syytökset oo ihan ainutlaatuisia ja ei savua ilman tulta. Mut joskus miettii kans, et onko osa syytöksistä perättömiä? Eihän se mikään ihme olisi, jos useampi ihminen on tullut samaan johtopäätökseen samoilla faktoilla?

Tietysti jos tulee kaks identtistä tekstiä vastaan kirjoitusvirheineen, ni epäilys on aika vahva :D

Itse voin sanoa käsi sydämellä, että en harrasta kopiointia ja se on varmasti helppo uskoa noista töherryksistä :rofl:

• Upvote 1

Mielenkiintoista pohdintaa, itselle tuli mieleen se, että mikä on kopioinnin määritelmä tässä tapauksessa? Onko se tekstillinen lainaus, tai suora käännös, eli tekstillisen puolen kopiointi, koska itse vihjeen lopputulos ei voi olla kopio, vaan ehkä sitten ilmiö, jossa "kaikki tiet vievät Roomaan" :D .

Eli useampi päätelmä ja mahdollisesti joiltakin vihjaajilta saatu taustatuki johtavat kohteen lukitsemiseen. En itse vaatisi mitään lähdeluetteloa vihjaajilta, koska se taas nostaisi kynnystä ylipäätään vihjeiden kirjoittamiseen.

Muutenkin tällaisessa skeptisessä ympäristössä kuin VP (skeptisyys on mielestäni hyvä asia vedonlyönnissä) sitä joskus miettii, että onko joku todella keksinyt pyörän uudelleen, vai onko se jostain napannut sen, mutta viime kädessä vihjeiden osuminen kertoo sen, missä mennään. Ja realismia on sekin, että on niitä parempia ja huonompia kausia.

• Upvote 2

Pellesmannilta viiltävä analyyssi :D

Onhan sekin taitoa , että saa poimittua netin ihmeellisestä maailmasta aina ne osuvimmat.  Sitäkin pitää osata arvostaa. 

Itse en toki kopiointia harrasta, sillä en käy lukemassakaan mistään muualta vihjeitä kuin täältä.  Toki kun tulee seurattua lätkää muutenkin ehkä liian aktiivisesti jopa ,  niin ei kyl tulisi mieleenikään kopioida mistään muualta vihjeitä.  

Ei oo kopioinnista tuntemusta mutta silti väitän, että kun oma tekemä vihje osuu, niin onhan se mahtavampi fiilis itselläkin varmasti kuin et olisi jostain revitty.  Emmä toki mitään juhlia ala pitää :D mutta kyl se tuo sisäisesti ihan kivan olon kun osuu. Tietääpä itsekin vähän silloin, et on kartalla jotenkin vihjaamisensa suhteen :)

• Upvote 2

Tee tili osallistuaksesi keskusteluun

Sinun täytyy olla jäsen jos haluat kommentoida

Tee tili

Rekisteröi uusi tili. Se on helppoa!

Tee tili

Kirjaudu

Onko sinulla jo tili? Kirjaudu tästä.

Kirjaudu nyt

• Uusimmat viestit

• Miten Nurnberg on pelannut?  Darmstad eri ottelussa.   
    • Tennis ITF Astana naiset nelinpeli klo 11:00 Im/Kim - Arystanbekova/Dyussebay Pelivalinta: Im/Kim Kerroin: 1,72 Bet365 Molemmat parit ovat pelanneet hienoa kautta. Im/Kim parin tilastot kovilta kentiltä tältä kaudelta 29/4, kun taas Arystanbekova/Dyussebayn tilastot 25/2. Ei siis ihme että juuri nämä parit kohtaavat finaalissa. Kazakstanilaisten voitot tulleet pääosin kotimaan/Turkin turnauksista, joiden taso on ollut melko heikkoa. Im/Kim pari pärjännyt hyvin Aasian turnauksissa, joissa mielestäni taso on kovempi. Tästä syystä pidän Im/Kim paria suurempana suosikkina tähän otteluun.
    • 19:00 SJK - Gnistan Kummankaan hyökkäys ei ole mitenkään tasaisen varma, vaikka SJK iski juuri kolme maalia HJK:n verkkoon, eikä kumpikaan jengi ole luonut tasaiseen tahtiin laatupaikkoja, ja Gnistan pystyy pelaamaan tiiviisti ja nollaamaan hyökkäyksiä. alle 3 maalia @2,08 @pinnacle
    • Bundesliga 2 / Jalkapallo Saksa 1.FC Nurnberg - Dynamo Dresden 1.FC Nurnberg AH 0 @ 1.65 Pinnacle Alkaa 14:30 Kauden avausottelussaan viime kaudella kahdeksanneksi sijoittunut Nurnberg ja sijalle 11. päätynyt Dynamo Dresden. Darmstadt voitti kahdeksan viimeisestä kolmestatoista sarjassa pelatusta kotiottelustaan kolmen noista päätyttyä tasuriin. Dynamo Dresden onnistui voittamaan ainoastaan yhden viimeisestä seitsemästä sarjassa pelatusta vierasmatsistaan.
    • Bundesliga 2 / Jalkapallo Saksa Darmstadt - Holstein Kiel Darmstadt Draw No Bet @ 1.65 William Hill Alkaa 14:00 Kauden avausottelussaan viime kaudella viidenneksi sijoittunut Darmstadt ja sijalle 12. päätynyt Holstein Kiel. Darmstadt voitti yhdeksän viimeisestä viidestätoista kotiottelustaan neljän noista päätyttyä pistejakoon. Joukkue voitti neljä joukkueiden viimeisestä seitsemästä keskinäisestä kohtaamisesta kolmen noista päätyttyä tasuriin. Viimeisin kohtaaminen nähtiin maaliskuussa Darmstadtin voittaessa ottelun tuolloin maalein 2-0. 
  • Create New...